Cum te afecteaza SEO in afaceri ? 1
Utile

Cum te afecteaza SEO in afaceri ?

SEO e o colectie de tehnici care sunt folosite pentru ca un site sa urce in ierarhia rezultatelor cautarii (SERP), cu cat un site e mai sus in rezultatele Google si pe alte motoare de cautare, cu atat e mai vizibil si cresc sansele ca utilizatorii sa dea click si sa vinzi sau sa iti sune telefonul. Click-urile inseamna trafic organic si conversii pentru afacerea ta.  Tinand cont ca internetul a devenit in mare masura un o sansa pentru magazinele mici sau care nu se afla in locatii cu vad comercial, tot mai multi antreprenori sunt deschisi ideii de a avea site web sau un magazin online.

Daca ai deja un site web asta nu inseamna ca ai instrumentul perfect pentru a reusi in online, fara seo si publicitate permanenta nu vei obtine foarte multe de la afacerea ta, trebuie sa fii mai incisiv/a, investesti si castigi – e regula de aur in afaceri, dar si in online.

Inainte sa conteze design-ul site-ului, clientii trebuie sa descopere site-ul si aici intervine rolul optimizarii pentru motoarele de cautare (SEO). Dupa cum vedem, cresterea vizibilitatii afacerii tale si a vanzarilor nu se rezuma la a crea un site web, motiv pentru care iti prezentam cateva elemente despre SEO, pe care tu si toti ceilalti antreprenori trebuie sa le stiti:

Optimizarea tehnica

Optimizare SEO on-page se refera la tehnicile pe care le aplici unui website pentru a capta atentia motoarelor de cautare ale caror crawlere si aplicatii bot cauta pe internet cuvintele cheie relevante scrise de utilizator. Multe tehnici de optimizare on-page pe care le poti folosi includ o meta descriere pentru fiecare pagina.

Meta descrierea este un scurt rezumat al unei pagini web, tagurile meta sunt un fragment de text care apare in codul sursa al paginii; nu apare pe pagina propriu-zisa, e important sa alegi cu atentie cuvintele cheie si frazele pentru tagurile meta, pentru ca motorul de cautare pe acestea le va cauta, ori de cate ori utilizatorul scrie ce vrea sa caute.

Optimizarea off-page

Optimizarea SEO off-page se refera la campaniile de link building, pentru a imbunatati vizibilitatea si pozitia afacerii tale in motoarele de cautare. Una dintre metode este construirea de legaturi, backlinks, adica atunci cand alte site-uri web fac trimitere catre website-ul tau. Guest blogging-ul este un prim exemplu de actiune SEO off-page si inseamna ca intri in legatura cu alti webmasteri si le ceri sa publice pe blogurile lor continutul creat de tine. Alte strategii de optimizare off-page sunt trimiterea de comunicate de presa, campaniile de advertoriale SEO bine puse la punct si postarea pe retelele de socializare.

Continut de Calitate

Probabil ca ai auzit si tu despre asta, e normal, insa multe firme nu se preocupa sa livreze continut de calitate pentru vizitatori, publicarea unei pagini cu 2-3 vorbe nu inseamna continut de calitate, e nevoie de mai mult. Inainte de revolutia algoritmilor, Google pozitiona pe primele locuri website-urile care erau pline de cuvinte cheie, acum aceste lucruri sunt istorie datorita schimbarilor importante si periodice pe care Google le face in privinta algoritmilor de la inceputul anilor 2000. Panda, Penguin si toate celelalte actualizari de la Google, incearca sa filtreze continutul bun de cel slab. Continutul de calitate este unul dintre factorii cei mai importanti in pozitionarea in SERP, iar tu cat si webmasterul tau trebuie sa tineti seama de acest lucru.

Ce tip de continut ar trebui sa oferi vizitatorilor website-ului tau pentru a va imbunatati  pozitia in cautarile Google ?

Articole cu sfaturi utile (cum sa faci anumite lucruri)

Oamenii cauta zilnic pe internet solutii pentru problemele lor. Acest gen de articole acopera anumite subiecte relevante in industria ta sau de nisa, iar Google, fara indoiala, observa acest lucru. Sunt articole pe care le poti scrie despre intrebari sau probleme obisnuite referitoare la produsele sau serviciile pe care le oferi consumatorilor?

Postarea pe blogul oficial

Presupunand ca site-ul tau web are un blog, postarile oficiale pot cataloga afacerea ta ca pe o autoritate in domeniul respectiv. Stirile relevante din industrie si comentariile despre evolutiile din sectorul tau de activitate sunt considerate continut de calitate.

Lista ( de produse, de preturi, de servicii )

Oamenilor le plac listele relevante, bine concepute si bine scrise. Foarte probabil vor fi distribuite, iar acest lucru este in avantajul tau.

Infografic

Un articol despre un anumit subiect e bun, dar un infografic referitor la acelasi subiect e mai usor de inteles. De asemenea, e mai atragator din punct de vedere vizual si are sanse mai mari sa fie distribuit.

Videoclipuri

Pe langa faptul ca sunt si mai atragatoare decat infograficele, oamenii le asimileaza mai usor si sunt mai interesati de subiect daca postezi video pe blogul tau.

Optimizarea pe mobil

Mobilul e viitorul, circa 70 la suta din traficul de pe internet se face de pe dispozitivele mobile. Din 2019, aproape 4 miliarde de oameni stau pe internet exclusiv de pe telefonul mobil sau tableta. Aceste date ar trebui sa convinga orice antreprenor ca trebuie sa aiba o versiune pentru mobil a website-ului sau. Tine seama si de faptul ca Google ia in calcul existenta versiunii de mobil atunci cand pozitioneaza un website in rezultatele cautarilor. E un indiciu clar ca Google, cel mai mare motor de cautare, doreste ca site-urile web sa fie compatibile cu dispozitivele mobile.

Sigur ca cea mai buna cale de a fi pe mobil este colaborarea firma noastra ca sa va facem site-ul responsive. Cu un design web compatibil cu orice dispozitiv, site-ul tau se va afisa perfect pe smartphone-uri, tablete si toate device-urile mobile.

Continua cu SEO

Cine spune ca urca un site web in prima pagina Google imediat, minte. nu exista rezultate SEO imediate, decat ori pentru scurta durata, ori prin metode neconventionale ( black hat ) si cand descopera robotii Google te penalizeaza si nu mai apari deloc in cautarile Google. Deci u trebuie sa te astepti ca sa urci in prima pagina a cautarilor imediat dupa optimizare, ar fi absurd. Chiar si cele mai bine optimizate site-uri au nevoie de patru pana la sase luni pentru a produce rezultate, iar primele rezultate nu sunt spectaculoase. Multi clienti tind sa aplece “urechea” la altii si trec de la o agentie SEO la alta fara sa obtina niciun rezultat palpabil, in loc sa lucreze cu o agentie si sa duca proiectul pana la capat. De obicei acestia sunt cei mai grabiti clienti, ei vor sa plateasca azi si maine sa scoata profit 20000%, asa ceva nici in SUA nu este posibil, conform regulilor nescrise ale marketingului, daca vrei sa obtii profit 100% trebuie sa investesti cel putin 10% din cifra de afaceri in publicitate ( seo, publicitate, audit )

Rezultatele SEO se imbunatatesc in timp, iar cu o campanie SEO corespunzatoare, vei atinge obiectivele propuse, totusi, o data ce vi le atingeti, nu ignorati latura SEO. Aveti concurenti, iar ei nu se vor da in laturi de la nimic pentru a va trage presul de sub picioare si de a ajunge ei in fruntea clasamentului. Activitatea SEO nu se termina niciodata. E fix ca la un maraton – te opresti, la un moment dat sigur ti-o ia altcineva inainte … te opresti de tot, ramai ultimul.

METODE DE A FACE SEO – CUM SI IN CE FEL – CE E BINE SI CE NU ?!

SEO Conventional ( white hat )

Google si alte motoare de cautare au stabilit reguli si conditii pe care trebuie sa le respecte toate site-urile web care vor sa fie indexate si sa urce in cautarile organice. SEO white hat se refera la practicile care sunt conforme cu aceste reguli. Crearea continutului original si de calitate, un website pe care se navigheaza usor, cresterea vitezei de incarcare a paginilor, securitatea web si orice altceva imbunatateste experienta utilizatorului (UX) sunt cateva din practicile SEO white hat care te ajuta sa ai un website bun si o afacere corecta si cu succes constant.

SEO Neconventional ( black hat )

Romanii nostri sunt experti in “combinatii” si folosesc orice metoda de a urca in cautarea organica, de multe ori folosind metode care incalca regulile si conditiile stabilitate de motoarele de cautare, intrand astfel in categoria SEO black hat. Daca esti prins sau daca cel care iti face SEO ( pe care probabil l-ai angajat de pe un site obscur de anunturi ca face cu 2 lei mai putin ) website-ul sau magazinul tau, pentru care se face SEO neconventional, poate disparea de pe Google si alte motoare de cautare. Iata cateva din tacticile SEO black hat care pot fi dezastruoase pentru website-ul tau:

  • aglomeratie de cuvinte cheie
  • continut duplicat
  • cuvinte cheie irelevante
  • momeala clickurilor (clickbait cum fac majoritatea celor din mass-media ca sa va invite de pe facebook pe site-ul lor, ati patit si voi asta, de multe ori … e rusinos, nu ?!) de regula sub forma unui titlu inselator, care trimite utilizatorii pe un site web, dar continutul nu este interesant si nu are legatura cu ce vor ei
  • linkuri obtinute din ferme de linkuri sau de pe site-uri obscure, de exemplu ai o firma de amenajari interioare sau de ingrijire la domiciliu si iei linkuri de pe site-uri cu torrente si filme pentru adulti, nu e nici moral nici conventional
  • trafic fals – foarte multi dintre “specialistii” de pe siteurile de anunturi folosesc tot felul de programe informatice ca sa creasca artificial traficul catre site-ul vostru cu sute si mii de vizite zilnic, in realitate nu intra nimeni si poate ai avut si tu intrebari de ce la atat trafic nu suna nimeni / nu da comanda nimeni, ai ghicit raspunsul, insa “specialistul” pe care l-ai angajat cu 2 lei mai putin, are o poveste pentru tine, e specialist doar 🙂

Nu uita, SEO e un domeniu la care nu se pricepe oricine, exista doar cativa specialisti adevarati in Estul Europei, ii numeri pe degete pe cei din Romania.

Daca doriti sa colaborati cu o firma serioasa care face SEO de calitate, coventional, white hat, asa cum trebuie – atunci luati legatura cu noi, preferabil prin whatsapp, raspuns garantat imediat sau in maxim 24h.

Investeste acum in afacerea ta, la anul pe vremea asta, ti-ai fi dorit sa fii inceput de azi !

24/7 WhatsApp +40735610202

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *